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#Krebs diagnose
x-halliza-x · 1 year
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pixelprodigy · 1 year
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ms-demeanor · 8 months
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Do you know how invert sugar works? I've heard a lot of conflicting things about it and it seems to be increasingly popular in packaged foods and restaurant food which is frustrating cause it seems to be an IBD trigger for me. I avoid artificial sweeteners cause they're triggers for me, but invert sugar is increasingly in things that say all natural or no artificial sweeteners, is it natural? what is it?
It is natural! Or, well, it uses natural ingredients. It's sucrose (a disaccharide, white sugar) split into glucose and fructose (monosaccharides) through a simple chemical process (boiling and optionally adding some acid).
Sucrose is the common kind of sugar that we use all the time; it is made up of two simpler sugars: fructose, which we often think of as "fruit sugar," and glucose, the most common carbohydrate in nature (it's the product of the Krebs cycle and it's the carbohydrate that your body turns into stored energy through glycolysis). Here's a diagram of a sucrose molecule:
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you can see that it already looks like two molecules, kind of, with just one oxygen atom in the center to hold it together. If you split this molecule with a chemical reaction, it will create distinct glucose and fructose molecules:
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(Glucose is on the left, fructose on the right).
If you want to make your own invert sugar you can do so on your own stovetop right now. All you have to do is mix sugar, water, and lemon juice.
Have you ever made simple syrup for sweet tea? Or made hard candy? Simple syrup is 1:1 white sugar and water. Hard candy is 4:2:1 white sugar, water, and sugar syrup. Invert sugar is a syrup in between those two which is about 2:1 sugar to water with a very small amount of acid added.
There are several reasons that bakers and confectioners will do this, including:
moisture - invert sugar is a humectant
texture - the addition of invert sugar can help control crystallization of sugar in candy-making
sweetness - invert sugar is slightly sweeter than white sugar
appearance - invert sugar helps things to brown faster
So invert sugar can be totally natural, it's easy to make at home, and it has lots of uses in cooking that are difficult to achieve without introducing more ingredients or ingredients that might change the appearance or structure of the final product. However, if you have issues with processing fructose, invert sugar is likely going to be a problem for you.
Honestly this kind of question (which I had a lot more of after getting diagnosed with food allergies and celiac disease!) is part of why I started getting more into cooking and more into learning about food production and nutrition. When you have to learn about hidden sources of corn in the American food system you have to learn a LOT about food and you come around firmly to the idea that "natural" on food product labels is at best useless and at worst misleading.
When you (you specifically, anon) are looking at a food label you're likely looking to see if it's going to cause problems for you. You're not really looking to see if it's natural, but "natural" has become a kind of shorthand for "no high fructose corn syrup" - if what you're avoiding is fructose, natural is not the word to look out for.
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iridescentpull · 2 months
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Gatos e Rosas will be on hold for a week or so since I have a VERY busy week ahead of me and won't have time to write the new chapters.
As an apology, I did a thing on twitter that for every like the tweet received, I would post one fact about a character of the GeR universe (mainly fitpac ofc).
So here's part one of those facts, hope you enjoy :) lmk if you want more!
Ramón was adopted by Fit and Spreen when he was barely 3 years old
Pac lost his leg in an accident (will be explained in the story) when he was 19
Fit went to the army straight when he was fresh outta highschool, thinking he knew everything (he didn't)
Pac's amputation is an above knee one, also known as a transfemoral one
Phil and Missa are in a queerplatonic marriage
Tina works in the fashion industry and has dreams of owning her own boutique and line in the future
Quesadilla City is a small city in a fictional island located in the Northern Hemisphere
Ramón is autistic, and he goes nonverbal whenever he's extremely stressed or overstimulated. He and Fit communicate through sign language when that happens
Pac has diagnosed depression and anxiety and takes meds for it
Cellbit and Roier met when they were called to the school because Richas and Bobby had a fight
Fit figured out he was gay when he was in his teens, but didn't accept it until he was in his late twenties/early thirties
Roier does drag, aka Melissa
Quackity HATES Chayanne, and the feeling is mutual with Chayanne. Their hate-relationship started since Chayanne was a toddler
Missa works in a really famous orchestra, which means he often has to travel around for concerts, leaving his family behind for long periods of time
The first few weeks after Pac was alone in his new apartment for the first time, he fell into a rough depressive episode. He slowly got better after adopting Xereta
Ramón's special interest is the Krebs Cycle. Fit has no idea when, what, or how his son even learned what the krebs cycle is, but he's happy to listen Ramóns infodumps
After Pac and Mike immigrated from Brazil, Mike searched high and low for somewhere they could stay that would be cheap until they could get back on their feet. He met Bagi, who was searching for more roommates at the time. They moved in, and the Favela Five apartment was born
Death Family live in the more country side of the city, around the same area as Mike and Mine
Fit lost his arm up until the shoulder, also known as shoulder disarticulation
Pac and Mike met in the orphanage at Brazil when they were both seven and five, respectively
Fit and Phil met just when Fit was discharged and lived together as roommates until Phil met Missa
Quesadilla City is a VERY diverse city, with immigrants from all over the world having their little communities spread around. The Favela is one of the most popular communities, though!
Cellbit works at Ordo Theorita’s Publishing House, and he dreams of publishing his own thriller book in the future
Pac is transmasc, and had his top surgery in his midtwenties after the Favela Five managed to scrap enough money to pay for it
Ramón's biggest fear is his dad being lonely. His second biggest fear are heights
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librarycards · 6 months
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any readings on how physically disabled people are "interrogated"/put under extreme scrutiny (referring both to treatment in medical settings and then social settings where strangers act entitled to our bodies/histories?)
So, to preface: I see a lot of discourse about physical disability exclusive things on here, and while I understand why people are compelled to prohibit, say, the figure of the "able-bodied ND" or w/e from "interacting" with this or that post, this is not something that is widely practiced in actual disability organizing spaces, nor in disability studies broadly (there are always exceptions, but i am speaking about the state of the field as a whole).
that is not to say that lateral ableism, as well as forms of ableism that affect certain experiences more than others, are ignored or irrelevant. it is instead to impress upon you that disability is not a term bounded by certain diagnoses, symptoms, or ideas of "objective" impairment. instead, disability is a political and politicized relationship to systems of medico-legal, social, and deeply carceral ableism, AS WELL AS a tool around which to organize and advocate for shared principles of interdependence, self-determination, and liberation from the aforementioned systems.
in fact, the focus on delineating categories of disabled people - whether in gradations of "severity" or in isolating certain types of experience to solely the "mental" or "physical" realm, reifies the false perception that disability is a concrete and static "thing" to be analyzed and categorized objectively, furthering the very norm of scrutiny and disbelief you want literature deconstructing. for this reason, i put little stock in the kinds of hard divisions i see floating around on here, mostly by people who haven't "done the readings" or, it seems, partaken in social or activist groups that are politically disabled/crip.
with this being said, there are a number of excellent works on the scrutiny under which disabled people are placed! here are a few:
Marta Russell, Capitalism and Disability (rigorous marxist analysis of, among other things, the surveillance and forcible impoverishment of SSDI recipients and applicants)
Mel Chen, Animacies (fixation on children meeting 'developmental markers'/terror at "chemical-induced" difference and ensuing blame game if and when they 'fail')
Alex Cockain, Troubling narratives about dis/ability and the social encounter [...] (looking at the ways abled anxieties about disabled presentation/interaction play out from a CDS perspective)
E. Krebs, Baccalaureates or burdens? Complicating "reasonable accommodations" for American college students with disabilities (about the abusive "accommodations" process in higher ed)
Audre Lorde, The Cancer Journals (Lorde documents her experiences with invasive, abusive, and autonomy-denying medical staff and laypersons alike in light of her decision not to get a reconstruction after her mastectomy due to breast cancer)
Loyd, Secor, and Ehrkamp, Geopolitics of Disability and the Ablenationalism of Refuge (on the policing of legible/legitimate disability narratives in refugees)
hope this helps!
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skepticoyote · 7 months
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Almost died, now what?
Last week (Saturday October 14) my partner and I flew to Toronto to spend a few days with his parents. They rented a nice AirBnB and we had a whole week of fun activities planned (mostly museums because we are boring people). We were really excited since neither of us have traveled since before Covid and it had been literally years since we had seen his family.
The morning of our trip I was feeling a little nauseous and threw up, but passed it off as travel nerves. Something you need to understand about me is that I have struggled with stomach issues for the better part of a decade. I will have these seemingly random bouts of extreme nausea and vomiting anywhere between 3 weeks and 3 months apart, usually lasting about 2 - 4 days. During these attacks I am usually unable to eat anything and can barely keep water down. Weed helps, but obviously it isn't ideal.
So, we caught our flight & landed in Toronto, met with my inlaws & settled in at the AirBnB. Around 3PM I started to feel kinda queasy so I took a quick nap, then we all went out to grab some dinner. As we walked around I started feeling worse and worse, until finally at around 7 I had to run to a restroom at goddamned Loblaws. Did the deed, cleaned myself up, went on my way, still feeling weak and gross. We picked up some Gravol and I headed to bed, hoping that by the next morning I would be back to normal.
Oh hell no.
What followed was nearly 30 hours of vomiting. I couldn't even keep water down and nothing I did helped. There were a couple of points where I was halfway asleep on the bathroom floor, just because I didn't want to keep getting out of bed. It was nice and cool, and close to the toilet.
Sometime the next day MIL - a retired nurse - insisted on taking me to the ER. Off I went to Toronto Western in a cab with my partner and my little metal barf-bowl. At this point I was so loopy that I can't even remember what time of day it was. Everything kinda runs together so I'm sorry if this confusing to read.
Triage saw me pretty much right away and immediately the nurse was concerned. I was grey, one of my eyelids was drooping, and I absolutely reeked of ketones.
Too tired to explain ketones, ketoacidosis or the Krebs cycle so click here if you need to: KETONES
They drew some blood and I waited for the results. I expected them to just hook me up to a banana bag, some strong antiemetics and send me on my way... nope. I was admitted and sent immediately to the ICU and diagnosed with metabolic acidosis. My blood was literally too acidic and was killing me.
The first night is a blur. I remember a CT scan and a shitload of bloodwork. Luckily they were able to get my ketones down, but they were still too high. For example, a healthy persons ketone levels should be lower than 0.5 mmol/L. At admission mine was at a 4.0, and later that night tested again at 8.0. That's 16 times the normal healthy level.
The doctors were baffled. Basically (lol pH humor), it was like I had the blood of a profoundly diabetic person... but my blood sugars were perfect. At one point they were asking if I might have ingested wood alcohol or antifreeze. They asked if someone may have spiked my drink. To quote the main doc, I did not look like my bloodwork. I had poison in my blood and no one knew why.
More bloodwork, more tests... at one point I had an IV in each arm. A second CT was done. They were looking for anything that could cause this and there was just nothing there. As far as the CTs show, all of my internal organs appear normal (although I have a teensy cyst in my liver apparently) and with persistant medicine over the course of 2 days they were able to get me eating and drinking again. My ketones eventually seemed to level off but they were still high EVEN THOUGH I WAS FEELING FINE. No clue what would cause my ketones to jump like that. It could have been caused by the vomiting, but nowhere near that high... and even then, we still don't know what's causing the vomiting. They discharged me late Thursday night with strict instructions to speak with my family doctor when I flew home on Friday to immediately get my blood drawn again to monitor my ketone levels. They sent me home with a packet of paperwork... all my test results, all the comments and notes from the medical team at Toronto Western.
I won't get into the frustrations of Friday... we had to fly home at 6:00am after being discharged at 11:00pm the night before, and then begin the torturous process of getting my bloodwork done at home. It was a headache and wound up taking another 9 hours of waiting between the two hospitals in my city. Finally, late on Friday I was able to get my blood drawn and my results... my ketones were still way, way too high at 4.0. Again. For no reason. And yet another team of doctors left baffled by my issues.
The doctors at the Regional told me that I am to come straight back to the ER if I have even a hint of nausea or dizzyness. If I don't, I could just... die, I guess? I'm going to need to have biweekly bloodwork to monitor my ketone levels until they figure out what is causing this. I've also go an emergency referral to an endocrinologist and internal medicine doctor here in town.
Since I've been home I haven't been sick at all, although I'm still weak from the whole thing. There was a 50% chance I could have died that night at the hospital, and it was very likely that if I hadn't gone to Western when I did, I would have been dead the next morning. It was honestly a miracle that I didn't end up on dialysis.
So I've been taking it easy, forcing myself to eat every few hours to try and keep my ketones low. And it's been hard. Wednesday I have an appointment with my family doctor and to say that I'm nervous is an understatement. I'm terrified that he's going to play this off as nothing, or that I'm looking for drugs... because that's what he does. He doesn't listen. But I have my goddamn novel of test results and doctors' notes from Toronto AND the Regional here in town, and I'm ready to slap him with it if I need to. I need him to get me in to a GI doc ASAP, and not one who just tells me to stop smoking weed or test me for parasites. I'm not shitting in any more buckets, I swear to fuck.
Anyway. That's where I'm at. I'm not dead but I almost was and it really sucked and I don't recommend getting metabolic acidosis.
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puufpuuf · 1 year
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Hallo Papa,
Weißt du ich hätte niemals gedacht, dass wir mal zu den Familien gehören werden denen so etwas passieren kann. Wie oft hat man darüber nach gedacht das so etwas so unwahrscheinlich ist und einem das doch nicht passieren kann. Tja leider weit gefehlt. Es ist uns passiert...schlimmer und heftiger als ein Mensch das ertragen kann. Die erste Vermutung, Krebs. Die erste Diagnose, Krebs. Nein schlimmer als das, kleinzelliges Lungenkarzinom. Deine Lebenserwartung lag da schon nur noch bei höchstens 6 Monaten. Der erste Schock, die ersten Tränen, die erste Trauer, der Beginn des Kampfes. 70% der Lunge waren innerhalb von 4 Wochen schon befallen. Verrückt wenn man jetzt darüber nochmal nachdenkt. Was hast du gemacht? Du hast gekämpft! Oh Gott wie sehr du gekämpft hast. Unfassbar woher du diese Kraft nahmst. Du nahmst den Kampf auf und dir war egal wie es ausging. Für mich hast du den Kampf ganz klar gewonnen!! Entgegen aller Erwartungen hast du 2 ½ Jahre überlebt! Du hast deine Lebenserwartung einfach verfünfacht. Du hast es allen gezeigt, aber wie das nun mal so ist mit einem Krebs der ein Todesurteil ist. Das Todeurteil kommt, egal wie viel gekämpft wird. Rückblickend könnte man sagen, dass es sich langsam anschlich. Doch das stimmt nicht, es kam mit geballter Power, von jetzt auf gleich wurdest du Schwächer, deine Diagnosen wieder schlimmer und dein Körper versag. Der letzte klare Tag war heilig Abend, da warst du ein letztes Mal mein Papa, so wie ich ihn kannte. Ab da ging es sehr schnell, du verlorst von Tag zu Tag mehr Fähigkeiten. Wir sahen dir beim Sterben zu und konnten nichts tun. Das schlimmste was ich jemals durchmachen musste in meinem Leben. Dich zu sehen, wie du nicht mehr mein Vater warst. Und doch zwischendurch Lichtblicke wo du mich ganz deutlich ansprachst, mir sagtest dass du mich lieb hast und meine Hand drücktest. Ich saß jeden Tag an deinem Bett, jeden Tag führte ich mein Leben weiter so gut wie es ging und fuhr anschließend zu dir. Jede freie Minute die ich hatte wollte ich bei dir verbringen. Es kamen die Tage wo uns allen klar war, dass der Krieg bald zu Ende sein wird. Von da an waren wir von morgens bis abends bei dir. Wir wichen dir nicht mehr von der Seite. Du solltest die Liebe deiner Familie spüren und wissen, dass du nie alleine sein wirst. Es war uns allen an deinem letzten Tag klar was passieren wird. Der Anruf in der Nacht kam also nicht überraschend und doch schlug es mir den Boden unter den Füßen weg. Wir kamen alle zu spät, du warst gegangen. Aber weißt du Papa, ich glaube das war dein Wunsch. Wir sollten das nicht sehen, du wolltest uns schützen. Mit allen deinen Taten, mein ganzes Leben lang wolltest du uns schützen, bis zu deinem letztem Atemzug... Deine Hand war noch warm als wir kamen, wie surreal in diesem Moment neben dir zu stehen und zu wissen, dass du nicht mehr da bist. Was ein Gefühl in mir entstand, dass ich noch nie gefühlt hatte. Dieser Schmerz, diese Atemlosigkeit, diese Trauer, dieses Unverständnis, so viele Tränen, so viele Erinnerungen, so viel Verzweiflung... diesen Anblick werde ich wahrscheinlich nie wieder vergessen... innerhalb kürzester Zeit war deine Hand dann kalt... was ein schlimmes Gefühl deine kalte Hand zu halten.
Dann deine Beerdigung, es hat mich innerlich zerrissen, denn verstanden hatte ich es immer noch nicht... so viele Menschen waren da und niemand konnte diesen schmerzen empfinden wie wir ihn hatten und haben. Ich war letztens das erste mal an deinem Grab. Nach zwei Monaten seit deinem Tod stand ich da und weinte. Ich hörte nicht auf zu weinen, ich kann es nicht verstehen. Wie kann man einer Familie einen der wichtigsten Menschen im Leben so früh nehmen. Wir kämpften mit dir gemeinsam 2 ½ Jahre und haben genau wie du den Krieg verloren. Du kannst nun gehen, du kannst endlich wieder Luft holen, du kannst endlich los lassen und musst nicht mehr kämpfen. Scheiße wie sehr wünsche ich mir, dass es dir jetzt wieder gut geht, du auf uns herab schaust und stolz auf uns bist. Habe keine Angst um uns, wir werden irgendwann lernen damit umzugehen, aber es wird eine lange harte Zeit bis uns das gelingen wird. Es wird Rückschläge geben, aber wir werden nicht aufgeben. Eins verspreche ich dir, vergessen werden wir dich nie!! Mit den letzten Worten die ich zu dir sagte und wo du mich das letzte mal anschautest werde ich diesen text hier beenden.
Ich hab dich lieb Papa!
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the2amrevolution · 1 year
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Long post, lots of science but as much plain English as I could. Not proofread. About two conditions in general but also their combined effects on me specifically.
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In my opinion, anyone diagnosed with fibromyalgia, especially if it is has not been responsive to nerve pain medications, or general "chronic fatigue" should be reevaluated using the ICC for ME/CFS.
Patients should also be evaluated for mast cell disorders (mastocytosis - too many mast cells and MCAS - too sensitive mast cells). If those disorders are present, then patients should be reevaluated for ME/CFS after as much treatment as possible for the mast cell disorder.
The presence of ME/CFS is one of the biggest factors when it comes to quality of life prognosis for the hEDS cluster of disorders (hEDS, POTS, MCD/MCAS, ADHD, and ME/CFS), in my experience. The second largest factor is what mast cell triggers the patient has (like allergies but can be anything including chemicals produced as part of natural body processes).
I have ME/CFS, and one of my mast cell triggers is aerobic activity.
ME/CFS can involve an impaired oxidative metabolic pathway (which makes Krebs cycle not work properly) and impaired energy use (ATP to cellular work), so patients are intolerant to anything that consumes energy - aka being alive. The degree to which energy production is impaired and thus the degree of intolerance to energy use is what determines illness severity, and does make very severe ME/CFS fatal because patients can't produce enough energy for cellular processes and replication, leading to multiple organ failure. Mine is considered mild-moderate. Some people with very mild ME/CFS are able to work, and mild ranges from only minor impact on activities to about 50% reduction in activity. Moderate is mostly housebound.
The changes in energy production is what sets ME/CFS apart from other serious and fatiguing illnesses. Studies in patients with renal disease, pulmonary hypertension, cystic fibrosis, and other such disorders showed that they can exercise to exhaustion on day and then exercise to that same limit the next day. They may have mechanical muscle or joint pain, but they are able to produce the same amount of energy. ME/CFS patients cannot do this.
For some this means they can't produce the same amount of ATP (measured by oxygen consumption at anaerobic threshold), for others it means the same amount of oxygen consumption but being unable to convert that into force. For this first group, this means that their anaerobic threshold is lowered - they switch from aerobic to anaerobic respiration more quickly.
Aerobic respiration produces 36-38 ATP (energy, basically stamina points in a video game) plus water and CO2. Anaerobic respiration produces 2 ATP plus lactic acid. So with the oxygen metabolism impairment, an ME/CFS patient literally cannot produce the same energy as someone doing the same activity with the same rate of respiration with no oxygen metabolism impairment.
But what does having aerobic activity triggered MCAS mean?
All aerobic activity in the muscles causes some mast cell degranulation, which releases histamine and other inflammatory mediators into the bloodstream. This is not necessarily anything anyone would normally consider "exercise." It is any contraction and/or relaxation (change from neutral state) of muscle. While it isn't totally understood (and the exact signal to trigger this mast cell degranulation is unknown) its believed that this process happens to help with vasodilation in the working muscles and to help carry oxygen, sugar, atp, and all those other things muscles need to work and to then heal afterwards.
With mastocytosis or aerobic triggered MCAS, the amount of those released mediators is increased. This can mean mildly more inflammation, or it could be to the point of anaphylaxis. Typically its somewhere in the middle. Mastocytosis is usually stable, but MCAS can become more sensitive - the threshold before there is a problem lowers.
Combining those two together, I have a body that has a low threshold for aerobic activity (higher inflammation than a healthy person for the same activity), poor aerobic ATP production, and a lowered anaerobic threshold (based on symptoms and response to D-ribose supplementation, only way to distinguish between poor oxygen use and poor ATP use is very specialized and largely unavailable testing). Being in an anaerobic state also causes inflammation, which is why a main goal of many workout programs is to /increase/ your anaerobic threshold, something its not clear if ME/CFS patients can do at all.
So what I have is constant inflammation in all of my body that can be worsened by anything.
To which we say, "what the fuck? Holy shit. That sucks ass. I'm now amazed you do the amount that you do. Fuck. What can help?"
Medications and supplements to lower the inflammation, avoiding chemical/food/environmental mast cell and inflammatory triggers/treatments to reduce how inflammatory they are, d-ribose supplement to produce ATP on a different pathway, medications to manage the secondary conditions caused by the mcas and inflammation (POTS), resting, and not pushing when my body says stop.
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erinnerungsvoll · 1 year
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das Jahr ist fast vorbei und ich denke, dass kein Jahr mich so an meine Grenzen gebracht hat wie das Jahr 2022.
Ein Mensch der mich viele Jahre meines Lebens begleitet und geprägt hat, wurde mir von jetzt auf gleich genommen. Und dann soll man leben, einfach weitermachen als wäre das so leicht und eigentlich findet man weder den Anfang der Trauer, noch das Ende und manchmal denke ich, dass es nie aufhören wird weh zu tun.
Daraufhin folgte der Umzug in eine neue Stadt, viel größer als das was ich gewohnt bin. Ich verließ meine Familie, meine Freunde und mein ganzes Umfeld.
Der Verdacht auf Krebs bei einem meiner Familienmitglieder wurde diagnostiziert und dann war es eine fehlerhafte Diagnose. Ein Glück.
Wie gesagt, ich kam an meine Grenzen.
Wieso ich genau dieses Bild für den post auswähle ist leicht:
Dieser Mensch ist dieses Jahr zum wichtigsten Menschen meines Lebens geworden. Er ist meine bessere Hälfte und alles was mich ausmacht.
Meine Liebe zu dir ist bedingungslos, mein Herz. Du lässt mich aufblühen, machst mich zum glücklichsten Menschen der Welt und gibst mir mehr als ich dir jemals wieder geben könnte.
Du machst mich zu einem besseren Menschen und dank dir habe ich die Liebe zu mir selbst gefunden.
Danke für alles. Danke für dieses Jahr, mein Ein und Alles.
Und Jani? Ich denke jeden Tag an dich. Du bleibst mir immer nah, du bleibst immer einer meiner besten Freunde. Du fehlst mir unbeschreiblich bro.
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x-halliza-x · 1 year
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deinheilpraktiker · 10 months
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Die Entdeckung eröffnet neue Ansätze für die personalisierte Behandlung von kleinzelligem Lungenkrebs Kleinzelliger Lungenkrebs (SCLC) ist ein besonders aggressiver Tumor, der bisher mit standardisierten Maßnahmen behandelt wird. Eine von der MedUni Wien geleitete Studie hat erstmals gezeigt, dass verschiedene SCLC-Subtypen spezifische molekulare Eigenschaften aufweisen, weshalb Betroffene unterschiedlich auf eine Krebsbehandlung ansprechen. Diese in der Fachzeitschrift Clinical and Translational Medicine veröffentlichte Entdeckung hat neue Möglichkeiten für die Entwic... #B_Zelle #Diagnose #EIWEISS #Kleinzelliger_Lungenkrebs #Krebs #Krebsbehandlung #Lungenkrebs #Medizin #Metastasierung #Mortalität #Onkologie #Operation #Proteom #Wirksamkeit #Zelle
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topsflomicropump · 2 years
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TOPSFLO-Pumpen erfüllen die hohen Anforderungen an Reinheit im IVD-Bereich
http://www.topsflo.com/news/in-vitro-diagnostics-(ivd)-pumps.html
Email:[email protected]     Wechat/Whatsapp:+86-19376691419    
Seit 2017 steht der IVD-Bereich im segmentierten Bereich der gesamten Medizinprodukteindustrie an erster Stelle im Umsatz. Epidemieerkennung und Früherkennung von Krebs sind für traditionelle IVD-Unternehmen zu einem neuen Weg geworden, um das Spiel zu durchbrechen.
IVD (In-vitro-Diagnose) bezieht sich auf Produkte, die klinische diagnostische Informationen gewinnen, indem sie menschliche Proben (Blut, Körperflüssigkeiten, Gewebe usw.) außerhalb des menschlichen Körpers testen. Die IVD-Subbranche ist unterteilt in: Immundiagnostik, biochemische Diagnostik, molekulare Diagnostik, mikrobielle Diagnostik, Blutdiagnostik, POCT (Sofortdiagnostik) etc. Der Unterschied liegt in den Testgegenständen und den Ansprechindikatoren.
Vollautomatischer biochemischer Analysator
Die biochemische Diagnose ist die früheste automatisierte Nachweismethode und auch eine der am häufigsten verwendeten in-vitro-Diagnosemethoden. Die Hauptanwendungsgebiete sind Blutroutine, Urinroutine, Leber- und Nierenfunktion, Glukosestoffwechsel, Entzündungen, Bauchspeicheldrüse, Tumorscreening, Gerinnung etc.
Der vollautomatische biochemische Analysator soll alle oder einen Teil der Schritte anstelle des ursprünglichen manuellen Betriebsvorgangs automatisch ausführen, wie z. B. Probenahme, Mischen, Erkennung des thermostatischen Wasserbads, Ergebnisberechnung, Beurteilung, Anzeige und Druck der Ergebnisse sowie die abschließenden Maschinenreinigungsschritte.
Vollautomatischer Chemilumineszenz-Immunoassay-Analysator
Der vollautomatische Chemilumineszenz-Immunoassay-Analysator ist ein medizinisches Testinstrument, das einen Immunoassay am menschlichen Körper durchführt, indem es das Serum von Patienten nachweist. Es besteht hauptsächlich aus einem Reagenzbereich, einem Probenbereich, einem Reaktionsteströhrchen-Probenzugabebereich und einem Reaktionsabfallflüssigkeitsbereich.
Die Chemilumineszenz-Technologie hat sich bisher zu einem Mainstream-Diagnoseverfahren entwickelt, und ihr Marktanteil hat von Jahr zu Jahr erheblich zugenommen. Im Vergleich zur biochemischen Diagnostik ist die Chemilumineszenz ein breiterer Markt. Die Chemilumineszenz ist nicht nur zu einer routinemäßigen diagnostischen Technologie geworden, sondern löst auch Probleme, die von anderen immunologischen Methoden auf technischer Ebene nicht gelöst werden können.
Automatischer Blutzellenanalysator für dreigeteilte Gruppen
Die Blutkörperchenanalyse ist die Analyse der sichtbaren zellulären Bestandteile des menschlichen Blutes – rote Blutkörperchen, weiße Blutkörperchen, Blutplättchen und deren abgeleitete Bestandteile. Das grundlegende Arbeitsprinzip des Tripartite Group Blood Cell Analyzers ist die elektrische Impedanzmethode, auch bekannt als Coulter-Prinzip. Da Blutzellen nicht leitfähig sind, werden Blutzellen gezählt und das Volumen durch die Widerstandsänderung gemessen, die durch die Suspension von Blutzellen verursacht wird, wenn sie die Zählöffnung passieren, nachdem sie in eine energetisierte Elektrolytlösung gegeben wurden.
Was können TOPSFLO-Pumpen bieten?
In der langfristigen Zusammenarbeit mit Kunden hat die TOPSFLO High-End-Industrie für medizinische Pumpen mit namhaften in- und ausländischen Kunden zusammengearbeitet, um die am besten geeigneten Pumpen für die medizinische Industrie zu erforschen, und ist in den Bereichen Temperaturregelsysteme und Kühlung schnell gewachsen Übertragungssysteme für flüssige Proben und Gerätereinigungssysteme.
IVD-Analysegeräte haben hohe Anforderungen an die Sauberkeit von Geräteleitungen und erfordern sogar, dass keine Verunreinigungen unter einem 200-fach-Mikroskop ausgefällt werden, um Bakterien zu vermeiden. Rohstoffe in Lebensmittelqualität, präzise Fertigung, stabiler Betrieb, langfristige Nutzung und wartungsfrei, die bürstenlosen Kreiselpumpen von TOPSFLO erfüllen perfekt die Anforderungen hochwertiger medizinischer Geräte. Erzielen Sie wirklich 0 Verunreinigungen und 0 Kreuzkontamination und helfen Sie medizinischen Geräten, die authentischsten und zuverlässigsten Testdaten zurückzugeben.
Die TOPSFLO-Mikropumpe verfügt über langjährige Branchenerfahrung in medizinischen Geräten, Schönheitsgeräten und anderen Bereichen, bietet genaue und effiziente Mikropumpenlösungen für Kunden und bietet wettbewerbsfähige, qualitativ hochwertige Produkte für Teilsektoren. Beabsichtigte Kunden können gerne zu Verhandlungen kommen, und TOPSFLO-Ingenieure bieten Ihnen die zuverlässigsten Lösungen!
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stimme-geben-2022 · 2 years
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#Audre Lorde
Audre Lorde, eine schwarze, lesbische Poetin hat sich mit „der Transformation des Schweigens“ in einem ihrer Texte auseinandergesetzt. Sie selbst gehört zu einer Minderheit aufgrund ihrer Herkunft und Sexualität. Hinzukommt, dass sie leider an einem Brusttumor leidet, welcher eine 60-80 prozentige Chance auf Krebs birgt (Audre Lorde, 2015). Nach der Diagnose, waren es für die Poetin qualvolle Wochen, bevor ihre Operation angestanden hat und in dem Stadium ließ Lorde mit einem klaren Blick Revue über ihr Leben passieren (ebd.). In diesem Prozess ist ihr auch ihre eigene Sterblichkeit bewusst geworden, wie auch Wünsche und Ziele, die sie für ihr Leben verfolgen möchte und hinterfragt ihr eigenes bisheriges Handeln.
„Was ich am meisten bereut habe, war mein Schweigen. Wovor hatte ich jemals Angst?“ (Audre Lorde, 2015, S. 39), nichts gesagt zu haben, scheint der Poetin also im Verlauf ihres Lebens zu schaffen gemacht haben. Aber geht ein nichts Sagen nicht eigentlich vorbei? Sie hat sich in dem Sinne doch nicht selbst geschadet, oder liege ich da falsch? Es heißt doch immer „Reden ist Silber, Schweigen ist Gold“ oder nicht? Lordes Auffassung war es ein Risiko sich auszusprechen .Es hätte Schmerz und Leid, ja gar den Tod gebracht (Audre Lorde,2015). Trotzdem, sterben wird eine Person so oder so laut Lorde. Ob man dabei geschwiegen hat oder gesprochen hat ändert nichts daran. Das Schweigen würde ihren tot nicht verhindern und auch nicht den Tod anderer.
Mit dieser Aussage stimme ich Audre Lorde zu, denn sobald man ans Ende des Lebens kommt, ändert nichts die Tatsache, dass man bald stirbt. Lieber bereut man etwas gesagt zu haben und dass es Anklang gefunden hat, als die Reue zu spüren Unausgesprochenes mit in den Tod zu nehmen, denn so bleibt es nur etwas Ungeteiltes für die Welt.
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sunshinereisen · 15 hours
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Operations Bericht: Tumor - Entfernung am 7. Mai 2024 Wie gehe ich damit um. Alternative Therapien? #Diagnose #Krebs #Therapie #Krankheit #Heilung #Hoffnung #Gesundheit #Positive #Tod #sterben #Talk.with.OF #SunshineReisen #sunshinefamilie #FrankeSpezialreisen
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blogemmawatsonstuff · 1 month
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Welche Vorteile haben Patienten von Zahnarztbesuchen?
Ein Zahnarzt in Krefeld ist wie ein Hausarzt in der Zahnwelt. Ein allgemeiner Zahnarzt kann Menschen zu regelmäßigen Kontrolluntersuchungen aufsuchen und eine genaue Diagnose von Mundgesundheitsproblemen stellen. Es gibt viele Gründe, eine Beziehung zu einem Allgemeinzahnarzt aufzubauen.
Warum ist der Gang zum Zahnarzt gut für den Patienten?
Die Pflege Ihrer Zähne und Ihres Zahnfleisches ist wichtig für Ihre allgemeine Gesundheit sowie für die Gesundheit und das Aussehen Ihrer Zähne. Zahnarzt in Krefeld tut vieles, was der Gesundheit seiner Patienten gut tut.
Gemeinsam zur Behandlung kommen
Ein Zahnarzt in Krefeld kann Ihr erster Ansprechpartner für alle Fragen der Mundgesundheit sein. Auf diese Weise sparen Patienten Zeit bei der Entscheidung, welche Art von Fachkraft sie anrufen und wie sie einen Termin vereinbaren können. Daher können Patienten für diagnostische Untersuchungen und bei Bedarf für Überweisungen an andere Zahnärzte dieselbe Zahnarztpraxis aufsuchen, die sie normalerweise aufsuchen.
Einfacher Zugriff
Ein Zahnarzt kann viele verschiedene Dinge tun, daher wählen ihn viele Menschen als ihren Familienzahnarzt. Oft ist es möglich, mehrere Termine am selben Tag zu vereinbaren, was Zeit und Geld spart, da man nicht zu verschiedenen Orten fahren muss.
Zugriff auf viele Dienste
Menschen in Zahnkliniken führen verschiedene zahnärztliche Eingriffe durch, darunter Vorsorgemaßnahmen, Zahnreinigungen, Zahnspangen, Zahnersatz und kosmetische Zahnbehandlungen. Wir können Dienstleistungen für Patienten empfehlen, die Dienstleistungen benötigen, die nicht von einem qualifizierten Zahnarzt angeboten werden.
Bessere Mundhygiene
Zahnärzte überprüfen bei regelmäßigen Kontrolluntersuchungen die Zähne, das Zahnfleisch und andere Teile des Mundes auf Bakterienansammlungen, was auf ein Problem mit der Mundhygiene hinweisen könnte. Anschließend erklärt der Zahnarzt dem Patienten, was er tun kann, um seine Mundhygiene zu verbessern und diese Probleme zu beseitigen.
So vermeiden Sie Zahnprobleme
Sie können Ihr Risiko für Infektionen, Krebs, Karies, Gingivitis, Zahnverlust, Zahnverfärbungen und andere medizinische und kosmetische Probleme deutlich reduzieren, indem Sie Ihre Zähne regelmäßig reinigen und andere vorbeugende Maßnahmen ergreifen. Es ist möglich, eine Verschlimmerung der Probleme zu verhindern, indem man sie schon bei ihrem Auftreten angeht.
Früherkennung von Zahnproblemen
Ein Zahnarzt in Krefeld verfügt über Diagnosetechniken wie Röntgen und Computermodellierung, die bei der Früherkennung von Problemen wie Karies helfen. Im Allgemeinen können allgemeine Zahnärzte manchmal Probleme vorhersehen, die sich noch nicht manifestiert haben. Durch die frühere Erkennung von Zahnproblemen ist es möglich, sich weniger aufwändigen Behandlungen zu unterziehen, die Wahrscheinlichkeit, keine Zähne zu verlieren, zu erhöhen und bessere kosmetische Ergebnisse zu erzielen.
So behandeln Sie Karies
Da eine Verschlimmerung von Infektionen, die zu Karies führen, verhindert werden kann, ist es denkbar, dass Sie auf Füllungen verzichten können. Ist dies jedoch nicht möglich, kann der Zahnarzt die Kavität auffüllen, was dafür sorgt, dass der Zahn besser funktioniert, weiterer Karies vorgebeugt wird und das Risiko eines Zahnverlusts eliminiert wird.
Abschluss
Ein Zahnarzt in Krefeld kann Patienten und ihren Familien bei Zahnproblemen helfen. Darüber hinaus sind allgemeine Zahnärzte oft die ersten Ansprechpartner bei Zahnproblemen und können bei Bedarf an andere Zahnärzte überweisen. Der regelmäßige Besuch beim gleichen Allgemeinzahnarzt kann eine einfache Möglichkeit sein, die Mundgesundheit zu verbessern.
A Zahnarzt in Krefeld is like a primary care doctor in the dental world. A general dentist can see people for regular checkups and to get an accurate diagnosis of oral health issues. There are many reasons to build a relationship with a general dentist.
Why is going to a dentist good for the patient?
Taking care of your teeth and gums is important for your overall health as well as the health and appearance of your teeth. Zahnarzt in Krefeld does many things that are good for their patient's health.
Getting treatment together
A Zahnarzt in Krefeld can be your first contact for all oral health needs. This way, patients save time figuring out which type of professional to call and how to make an appointment. Therefore, patients can visit the same dental office they normally visit for diagnostic exams and, if necessary, referrals to other dental professionals.
Easy access
A dentist can do many different things, so many people choose them as their family dentist. It's often possible to schedule multiple appointments on the same day, which saves time and money by not having to drive to different places.
Having access to many services
People in dentistry clinics perform various dental procedures, including preventative care, tooth cleanings, braces, dentures, and cosmetic dental treatments. We can recommend services to patients who require services not offered by a qualified dentist.
Better oral hygiene
Dentists check the teeth, gums, and other parts of the mouth during regular checkups for bacteria buildup, which could mean there is a problem with oral hygiene. The dentist then tells the patient what they can do to improve their oral hygiene routine and get rid of these problems.
How to avoid dental problems
You can significantly reduce your risk of developing infections, cancer, tooth decay, gingivitis, tooth loss, tooth discolouration, and other medical and cosmetic issues by regularly cleaning your teeth and adopting other preventative measures. It is possible to prevent problems from becoming even more severe by dealing with them as soon as they occur.
Early detection of tooth problems
A Zahnarzt in Krefeld has access to diagnostic techniques such as X-rays and computer modelling, which assist in the early detection of issues such as cavities. Generally, general dentists can sometimes anticipate issues that have not yet manifested themselves. By identifying dental issues earlier, it is possible to undergo less intrusive treatments, increase the likelihood of not losing teeth, and get better cosmetic results.
How to treat cavities
As a result of the fact that it is possible to prevent infections that lead to tooth decay from becoming more severe, it is conceivable that you will not require fillings. If this is not feasible, however, the dentist can fill the cavity, which ensures that the tooth functions more effectively, prevents additional decay, and eliminates the risk of losing the tooth.
Conclusion
A Zahnarzt in Krefeld can help patients and their families with dental issues. In addition, general dentists are often the first people people see about dental problems and can make referrals to other dental professionals if needed. Regularly attending the same general dentist can be an easy way to improve oral health.
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world-of-news · 1 month
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