anitabuenen · 15 days
Nog 49 dagen en dan gaan we op zoek naar de Pagadders
Wat is het toch gemakkelijk. Via Google even gevraagd hoelang het nog duurde voordat wij De Spaanse Weg gaan fietsen en dan wordt er aangegeven nog 49 dagen. Dus nog 49 dagen voordat we gaan fietsen. Alles is geregeld, we eten op 4 plekken met de Vrienden op de Fiets mee en dat is altijd spannend wat wij te eten krijgen. We fietsen dus in de voetsporen van het Spaanse Leger en starten in Hulst en…
anitabuenen · 1 month
Nog een paar maanden
Ja, nog een paar maanden en dan vertrekken wij op onze fiets om de Spaanse Weg te fietsen. Mijn fietsvriendin heeft de overnachtingen verzorgd en ik heb deze toegevoegd aan de route. Wij slapen bij Vrienden op de Fiets, wat we altijd proberen te doen, en als het kan dan eten wij graag mee. Nu nog even de fiets laten controleren en dan kunnen wij vertrekken op maandagmorgen 3 juni. Mijn man, Dick,…
anitabuenen · 2 months
Fietstocht De Spaanse Weg
In juni ga ik, samen met mijn fietsvriendin, De Spaanse Weg fietsen. Deze is (± 525 kilometer) Deze bijzondere e-bike route verbindt de mooiste Nederlandse vestingsteden en vertelt het verhaal van het ontstaan van Nederland tijdens de 80-jarige oorlog (1568-1648). Wij gaan de geschiedenis ervaren op deze leuke en mooie route, die loopt van het Zeeuwse Hulst naar het Drentse Coevorden. De route…
anitabuenen · 9 months
Dag 7: Santpoort Noord naar Monnickendam
Het zit erop na 480 kilometer zijn wij bij het eindpunt aangekomen. Het start- en eindpunt is bij Fort Edam en dat is natuurlijk wel even op de foto gezet. Maar voor wij zover waren hadden we eerst een uitgebreid ontbijt bij ons slaapadres. Een adresje met een hele mooie tuin. De heer des huizes is hovenier geweest en dat was wel te zien. Geweldig allemaal. Om kwart voor 10 zaten wij op de fiets…
anitabuenen · 9 months
Dag 6: Abcoude naar Santpoort-Noord
Na een heerlijk ontbijt fietsen wij rond 10 uur weg bij ons slaapadres. Het wonder was geschied het regende niet. En ja hoor vandaag hebben wij het de hele dag droog gehouden. Wat ook weer doorwerkte in de stemming. Hoewel mijn vriendin het vanmorgen wel een beetje moeilijk had. Volgens haar was ze te vroeg wakker geworden. Dat kan ik mij voorstellen want we werden vanmorgen niet wakker gekraaid…
anitabuenen · 9 months
Dag 5: Maarssenbroek naar Abcoude
Vandaag alweer dag 5 en het was een hele natte natte natte dag. De hele dag regen met af en toe een heel klein waterig zonnetje maar de regen had vandaag de overmacht. Vanmorgen een heerlijk ontbijtje en de tassen op de fietsen en dan moesten wij onszelf nog aankleden. Wat trek je aan? Natuurlijk met je onderkleding, daarover komt dan je vest, dan je jeansjasje en daarover de regenjas en het…
anitabuenen · 9 months
Dag 4: Culemborg naar Maarssenbroek
Vanmorgen werden wij wakker geschud door donder en bliksem en een flinke regenbui en dat allemaal rond 8 uur. Om kwart voor 9 hadden wij ontbijt besteld en de mevrouw die heeft het letterlijk tussen de buien gebracht. Wij sliepen in het schuurtje wat omgebouwd was tot zit-slaapkamer met douche en toilet en een klein keukentje. Op ons gemak het ontbijt genuttigd en volgens buienradar zou het om 9…
anitabuenen · 9 months
Dag 3: Raamsdonksveer naar Culemborg
Vandaag was het een pittige tocht. We hebben iets meer dan 84 kilometer gefietst. Maar het was gelukkig wel droog maar er stond wel wat wind. Vanmorgen na een uitgebreid ontbijt zaten we rond half 10 op de fiets. Wel met een heleboel laagjes aan kleding want vanmorgen was het nog best kil. Gelukkig was het droog maar wel winderig en zo kwamen we aan bij de veerboot van Woudrichem naar Gorinchem.…
anitabuenen · 9 months
Dag 2: Dinteloord naar Raamsdonksveer
Vandaag alweer dag 2. We begonnen de dag met een waterig zonnetje want afgelopen nacht had het blijkbaar flink geregend. We sliepen in het dependance van het pension Havenzicht omdat we daar de fietsen veilig achter de schutting met slot konden zetten, en het voordeel was dat het heerlijk op begane grond was. Scheelt veel met het sjouwen van de tassen. We fietsen de Waterlinie route en vandaag…
anitabuenen · 9 months
Dag 1: Bergen op Zoom naar Dinteloord
Zo de fietsvakantie Waterlinie is van start gegaan. Onze Dick heeft ons naar Bergen op Zoom gebracht maar eerst een kopje koffie/thee bij mijn fietsvriendin en toen onderweg naar De Boulevard in Bergen op Zoom waar we zullen gaan starten. Aangekomen in Bergen op Zoom gingen wij eerst lunchen en na de lunch de fietsen gaan pakken en zo vertrokken we naar onze route die we dus al snel hadden…
anitabuenen · 9 months
Een historische ontdekkingstocht langs de waterlinies
De historische ‘Hollandse waterlinies’ zijn aangelegd om de vijand te weren door enorme stukken land onder water te zetten. Het zijn unieke ketens van militaire bouwwerken die het landschap op een bijzondere manier hebben verrijkt. Water als verdedigingsmiddel, dat kan alleen door Hollanders bedacht zijn! De route is 410 km lang en gaat van Edam naar Bergen op Zoom: langs de Stelling van…
Weer thuis
Zoals jullie weten hebben wij onze vakantie moeten afbreken i.v.m. het ongemak van de schouder van ons Mathilde. Ons Mathilde baalde als een stekker dat de vakantie is afgebroken, maar de pijn was te hevig om verder te gaan. Dezelfde dag dat wij de beslissing hadden genomen om te stoppen met de tocht had ons Mathilde een afspraak kunnen maken met de dokter en dat was op 8 mei om 12 uur kon ze…
anitabuenen · 1 year
Dag 10: Geraardsbergen naar Overijsse
Vanwege de schouder en arm hebben we gekozen voor de alternatieve route en zijn wij over Brussel gefietst. Het grootste gedeelte van de reis was vlak tot in Brussel, daar hadden we de nodige heuvels te fietsen. Zo arriveerden wij rond half 5 bij ons gastgezin. Waar we werden ontvangen met eigen gemaakte appelsap uit hun eigen appelgaard. Ze hadden het voor de eerste laten persen en het smaakte…
anitabuenen · 1 year
Dag 9: Avelgem naar Geraardsbergen
Vanmorgen een lekker ontbijt, niet zoals bij de vorige B&B maar het ging er mee door. We fietsen onze route maar op een bepaald moment zei ons Mathilde, het gaat niet goed met mijn arm, de slijmbeursontsteking wordt toch wel erg heftig. Dus een alternatieve route gezocht naar Geraardsbergen. Google gaf aan dat het redelijk vlak was. Nou weet ik niet wat Google onder redelijk vlak verstaat maar…
anitabuenen · 1 year
Dag 8: Zandvoorde naar Avelgem
Vanmorgen een heerlijk ontbijt gehad bij Cottage Santford oftewel Le Plat Pays een geweldige B&B en heerlijk geslapen. Zo fietsten wij rond 9 uur weer weg met een stralend zonnetje wat de rest van de dag bij ons is gebleven. Onderweg de nodige heuvels gehad en morgen komen er nog een paar die wij krijgen voordat we in Geraardsbergen zijn. Nee, we gaan niet de muur van Geraardsbergen doen. Vandaag…
anitabuenen · 1 year
Dag 7: Lo-Reninge naar Zandvoorde
Vandaag was het heerlijk fietsen. Bijna geen wind, het was droog en een goed temperatuur. Onze gastheer bracht ons lekkere broodjes en beleg, fruit en yoghurt het was meer dan genoeg. We fietsen naar de Vlaanderentocht ook een stukje van 14-18 frontroute. Prachtig om te zien. Er is zelf een plek waar je door de loopgraven kunt lopen maar helaas konden wij deze niet bezoeken. Waar we onze fietsen…
Dog 6: Jabbeke naar Lo-Reninge
Als je vandaag aan ons Mathilde zou vragen hoe het vandaag was geweest, dan krijg je het volgende antwoord: K*t, Verschrikkelijk, Heb het net gehaald, Nooit meer, Wat een wind. Maar voordat ik uitleg waarom deze reactie gaan we terug naar het begin van de dag. Onze dag begon rond half 8. Wij hebben vakantie dus niet om 7 uur op. Rond half 9 zaten wij aan het ontbijt en dat is bij Vrienden op de…